✅برخی خانم ها خیلی دلشان می خواهد که بتوانند از ارتباط جنسی لذت ببرند. خب امری طبیعی هم هست اما برای خیلی ها به همین سادگی ها اتفاق نمی افتد.

☑️لذت بردن از ارتباط جنسی می تواند در بعضی امری جسمی باشد، در بعضی امری روانی باشد و در عده ای هم هر دو صدق می کند.

❇️اگر هر یک از این ها محقق نشود، ممکن است خانم یا همسر را دچار انزوا کند و با باعث دوری آن ها از هم شود. پس اهمیت به این ها نقش اساسی در پیوند زناشویی دارد.

?آنچه که پزشکان اختلال عملکرد جنسی زنان (FSD) می نامند، به 5 دلیل ممکن است رخ دهد:

?1. سطح پایین لیبیدو یا اختلال کمبود میل جنسی (HSDD).
?2. ارتباط جنسی دردناک. درد در حین ارتباط جنسی می تواند ناشی از کمبود هورمون به دلیل آتروفی واژینال بعد از یائسگی باشد یا سندروم سوزش و درد واژینال.
?3. سختی در انگیختگی. اختلال انگیختگی جنسی می تواند ناشی از بخش تناسلی (در آقایان هم در همین بخش رخ می دهد) یا سطوح مغزی باشد (اختلال در این بخش بیشتر در خانم ها صادق است).

?4. گریز از ارتباط جنسی. این امر اغلب در مواردی پیش می آید که فرد خاطره ای از سوء استفاده جنسی داشته باشد.
?5. ناتوانی در رسیدن به ارگاسم. بیش از 10 تا 20 درصد خانم ها هیچ وقت به ارگاسم نمی رسند و بسیاری دیگر به سختی به این مرحله می رسند.
اما درمان هایی در این زمینه وجود دارد.

❇️باید توجه داشته باشید اگر سطح لیبیدوی زنی کم نباشد یا میل به ارتباط با همسر خود داشته باشد اما این کار را انجام ندهد، مشکلی وجود ندارد.
✅کاهش میل جنسی در خانم ها با گذر سن، امری طبیعی است و بستگی کامل به آگاهی آن ها در این باب دارد.

✳️درمان اختلال کمبود میل جنسی
درمان های اختلال کمبود میل جنسی متنوع و بسته به دلیل ایجاد آن است.
دارو درمانی خوراکی، هورمون درمانی، کرم های موضعی و وسایل کمکی همگی از جمله راهکارهای برطرف ساختن این اختلال هستند.

☑️درمان های ممکن از این قرارند:

?هورمون تستوسترون:
این هورمون می تواند در درمان لیبیدوی پایین موثر باشد اما باید زیر نظر متخصص استفاده شود.
?⛔️استفاده بیش از حد مجاز از تستوسترون می تواند منجر به آکنه، ریزش مو، رشد موهای زائد در صورت، پرخاشگری و تغییر دائمی صدا شود.
?زسترا: در حال حاضر پماد زسترا بدون نسخه به فروش می رسد و توانایی به اوج رسیدن خانم ها را افزایش می دهد.
زسترا یک روغن گیاهی موضعی واژینال است.

?ابزار اروس (EROS): این دستگاه که مورد تایید انجمن غذای و داروی امریکاست، در به اوج رسیدن خانم ها مفید واقع می شود.

❇️روش تحریک INTONE و Intensity: این دستگاه الکتریکی محرک جدیدی از سوی انجمن غذای و داروی امریکاست که به درمان نشت ادرار در زنان کمک می کند و ظرفیت ارگاسم را بهبود می بخشد.

در واقع Intensity هم یک دستگاه کوچک تر است که می تواند ارگاسم زنان را تحریک و بهبود ببخشد و نیازی به نسخه پزشک ندارد.

استروژن واژینال: به صورت کرم، قرص یا حلقه موجود است و بهترین راه درمان مشکلات انگیختگی واژینال و درد ناشی از آتروفی واژینال در بسیاری از زنان یائسه شناخته شده است.

شیاف DHEA واژینال 1 درصد بدون نسخه: پیش ماده آدرنال در زنان مبتلا به آتروفی، نازکی یا بی حسی واژینال می تواند جایگزینی برای استروژن واژینال باشد.

اُسفنا (Osphena): اولین درمان خوراکی غیراستروژنی برای تعدیل دردهای ارتباط جنسی ناشی از آتروفی واژینال است.
به منظور انتخاب بهترین راه درمان مناسب خود، از پزشک مشورت بگیرید.
اختلال
 کمبود میل جنسی در زنان قابل درمان است و راهکارهای زیادی برای رفع آن وجوددارد.

وازکتومی